flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

 

 

                                                                               

 

ЗАТВЕРДЖЕНО    

Наказом голови Городнянського  районного суду

Чернігівської області від  21.02.2024 №6-о

 

 

 

Комунікаційна стратегія Городнянського районного суду

Чернігівської області на 2024 – 2027 роки

 

Вступ.

Стратегія комунікаційної діяльності Городнянського районного суду Чернігівської області (далі – Суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції прямих зв’язків між суспільством і судовою владою.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями Суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, Меморандуму про взаємодію і співпрацю представників системи правосуддя України, Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії Ради суддів України, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність у даній сфері.

Контроль і координацію комунікаційної діяльності Суду здійснює голова Суду, а відповідальним за виконання є керівник апарату Суду.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності Городнянського районного суду Чернігівської області

 

Суд  має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.

В Суді діє автоматизована система документообігу суду.

Суд прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі, веде планову та системну комунікаційну діяльність за такими напрямками:

Ця робота здійснюється шляхом наповнення інформаційних стендів, офіційного сайту Суду на порталі Судова влада України, ведення сторінки у FaceBook, різних форм взаємодії зі ЗМІ, участь у навчальних, просвітницьких або урочистих заходах (у тому числі через ZOOM), навчання у НШСУ, проведення заходів для молоді, використання робочого чату у Viber тощо.

 

  1. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії Городнянського районного суду Чернігівської області

 

Відсутність у суспільства інформації про діяльність судів створює підґрунтя для формування недовіри до суду. Інформація, яку  отримують громадяни від ЗМІ, не відображає повну картину діяльності судів. Це вимагає з боку судової влади більш тісного та безпосереднього інформування суспільства (зокрема, місцевої громади)  про її діяльність.

Метою комунікаційної стратегії Суду є сприяння правовій просвіті, виховання правової культури, формування правильного сприйняття функцій правосуддя та його ролі в суспільстві, ролі судді в суспільстві та обмежень, що накладає на суддю виконання такої важливої функції. Як наслідок – формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Суду, як ланки системи судочинства. Загалом - підвищення авторитету судової влади в суспільстві, зокрема у місцевій громаді, а як результат – посилення незалежності судової влади.

 

Основні цілі комунікаційної стратегії:

 

  1. Цільові аудиторії комунікаційної діяльності Городнянського районного суду Чернігівської області

 

Відповідно до мети та цілей Комунікаційної стратегії Суду її цільовими аудиторіями є:

Зовнішні:

Внутрішні:

Найбільш пріоритетною цільовою групою є групи, що становлять зовнішню цільову аудиторію.

 

  1. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

 

Комунікаційну діяльність Суду забезпечує суддя-спікер та особа, відповідальна за напрям комунікаційної діяльності в суді (далі – прес-секретар).

Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність Суду шляхом оприлюднення інформації на офіційній сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України»,  у соціальній мережі Facebook або у інший можливий, бажаний чи рекомендований спосіб.

Прес-секретар керується практикою Європейського суду з прав людини та дотримується рівноваги між захистом людської гідності, приватності, репутації та презумпції невинуватості, з одного боку, та свободи слова – з іншого.

У своїй діяльності прес-секретар Суду виходить з того, що публічний характер судових слухань є однією з фундаментальних процесуальних гарантій.

Суддя-спікер уповноважений висвітлювати офіційну позицію від імені Суду, брати участь у публічних заходах за участю представників ЗМІ, а також виконувати інші повноваження, спрямовані на реалізацію комунікаційної стратегії суду.

 Суддя-спікер:

- координує роботу прес-секретаря Суду;

- здійснює інформування зборів суддів щодо медіа-заходів Суду;

- бере участь у прес-конференціях, брифінгах, інших заходах публічного характеру за участю представників ЗМІ;

- погоджує прес-релізи та іншу інформацію для ЗМІ та громадськості, що готуються прес-секретарем;

 - надає офіційні коментарі, відповіді, інтерв’ю від імені Суду представникам ЗМІ, у тому числі у справах, що становлять суспільний інтерес;

- вживає заходів щодо налагодження ефективної роботи між представниками ЗМІ та судом;

При виконання зазначених функцій суддя-спікер співпрацює з іншими суддями.

 

Прес-секретар:

 - забезпечує двосторонні зв’язки суду з громадськістю та ЗМІ;

 - здійснює аналіз цільової аудиторії суду, вивчення громадської думки з метою вирішення комунікативних завдань;

 - за погодженням з суддею-спікером, головуючим суддею, керівником апарату  забезпечує  підготовку до публікації коротких викладів судових рішень у справах, що становлять значний суспільний інтерес, прес-релізів, друкованої продукції, матеріалів для прес-конференцій, брифінгів, семінарів, аудіовізуальних презентацій із використанням комп’ютерних технологій, іншої інформації, яка надається ЗМІ та громадськості щодо діяльності суду;

 - забезпечує належне інформаційне наповнення веб-сайту суду, сторінок суду в соціальних мережах та здійснює аналіз ефективності їх роботи;

 - здійснює фото-, аудіо-  та відео-супроводження заходів суду, матеріалів, необхідних для ефективного висвітлення діяльності суду в ЗМІ, формує архів відповідних фото-, аудіо- та відеоматеріалів;

 - за погодженням з суддею-спікером бере участь у підготовці матеріалів,  спрямованих на спростування публікацій, в яких висвітлено недостовірну інформацію, забезпечує оперативне реагування на запити та критичні публікації, повідомлення;

 - супроводжує проведення інтерв’ю з суддями та працівниками апарату суду з питань діяльності суду, організаційного забезпечення судочинства;

 -  сприяє отриманню ЗМІ повної, достовірної та своєчасної інформації про діяльність суду, аналізує та узагальнює взаємодію суду з ЗМІ;

Прес-секретар має право отримувати в установленому порядку від посадових осіб суду інформацію та документи, необхідні для виконання своїх завдань та обов’язків.

Суддя-спікер та прес-секретар суду мають право залучати за дорученням керівника апарату Суду працівників апарату до підготовки заходів у сфері зв’язків з громадськістю та ЗМІ.

З метою належної комунікаційної діяльності Суду та громадськості, у разі слухання в Суді резонансної справи,  яка викликає суспільний інтерес, прес-секретар організовує участь представників ЗМІ у судових засіданнях, інформує їх про хід розгляду справи шляхом надання прес-анонсів, прес-релізів, усних роз’яснень (крім інформації з обмеженим доступом), у разі потреби організовує надання коментарів. Інформацію про хід розгляду резонансних справ прес-секретар погоджує з суддею-спікером, головуючим суддею. Інформація може доповнюватись фото- та відео-супроводом.

До справ, що викликають широкий суспільний інтерес (резонансних справ), належать:

- справи за участю публічних осіб;

- справи, які зачіпають інтереси значної кількості людей;

- справи про захист порушеного права вразливих верств населення (за участю неповнолітніх, людей з інвалідністю, у разі прояву дискримінації тощо);

- справи, у яких йдеться про успішний захист прав через суд під час розгляду різних категорій справ, тощо.

В Суді на безоплатній основі можуть працювати волонтери з метою збереження сприятливого соціального середовища в Суді.

В Суді можуть організовуватись брифінги, прес-конференції, інтерв’ю, виступи, просвітницькі та інші комунікаційні заходи  з різних питань за участю суддів та працівників апарату Суду, в тому числі щодо розгляду резонансних справ, кризових ситуацій, ходу судової реформи, а також таких, які спрямовані на покращення правової обізнаності та культури громадян. У них можуть брати участь голова Суду, керівник апарату (заступник), судді або працівники апарату суду, визначені керівництвом Суду.

В суді можуть проводитись різноманітні опитування серед суддів та працівників апарату Суду, а також серед громадян-відвідувачів Суду з правових питань, питань організації роботи, питань судової реформи тощо. Організатором опитувань може виступати Суд, інші органи системи правосуддя, громадські організації.

У Суді проводиться щоденний моніторинг висвітлення діяльності Суду в засобах масової інформації, виявляються найбільш зацікавлені роботою Суду аудиторії, їх ставлення до роботи Суду та ходу судової реформи, аналізується медіапростір. Заступник керівника апарату суду, відповідальний за роботу зі зверненнями громадян, опрацьовує запити та звернення представників ЗМІ. Прес-секретар готує і розміщує на сторінці сайту суду порталу Судова влада України вимогу про спростування інформації, яка не відповідає дійсності, та (або) оприлюднює офіційну позицію Суду стосовно його діяльності  у зв’язку з публікаціями про його роботу.

Суд проводить роботу, спрямовану на підвищення професійного рівня працівників апарату, всебічний розвиток їх як особистостей, забезпечуючи, крім цього,   покращення згуртованості колег та  підвищення психологічного клімату в колективі.

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією обов’язково враховується специфіка кожної окремої групи. Краще обирати канали, які є більш масовими та доступними широкому загалу.

Канали зв’язку з громадськістю:

 

Канали комунікації зі ЗМІ:

 

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в Суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Це досягається, зокрема, під час проходження студентами практики в Суді. Добір засобів комунікації з молоддю необхідно здійснювати з наданням переваги  освітнім заходам.

 

Конали комунікації з молоддю:

 

Канали комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень:

.

Для внутрішньої комунікації використовуються:

 

Канали комунікації з місцевими судами області та ТУ ДСА України в Чернігівській області:

 

  1. Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії

Городнянського районного суду Чернігівської області

 

Комунікаційна стратегія Суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Суду очікується зростання авторитету та рівня довіри громадян до судової гілки влади, поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах, задоволення інтересу місцевої громади до реалізації функцій правосуддя, внутрішніх процесів в суді

Сприйняття громадянином суду має відбуватись як такої установи, яка покликана захищати його права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має розраховувати, що рішення суду, на користь якої б особи воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

Крім того, серед очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії Суду можна назвати:

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

 

  1. Прикінцеві та перехідні положення

 

Комунікаційна стратегія затверджується на строк до кінця 2027 року.

До даної Комунікаційної стратегії можуть вноситись зміни та доповнення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО    

Наказом голови Городнянського 

районного суду  Чернігівської

області від  21.02.2024 №6-о

 

 

План комунікаційних заходів на 2024 рік

 

№ з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Очікуваний результат

1

Інформаційне наповнення новинами  інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України», сторінки у соціальній мережі Фейсбук    та телеграм-каналу суду.

 

Громадяни, учасники судових процесів, відвідувачі суду,  судді та працівники апарату суду, адвокати та юридична спільнота, органи державної влади та місцевого самоврядування

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

2

Підготовка інформаційних матеріалів суду

Учасники судових процесів, відвідувачі суду

Формування позитивного іміджу суду

3

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються суду, за необхідності – організація оперативного реагування на них

Громадськість

Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує рівень довіри до суду

4

Оновлення матеріалів на інформаційних стендах у суді

Учасники судових процесів, відвідувачі суду

Отримання довідкової інформації про діяльність суду

5

Висвітлення заходів, які проводяться у суді

Громадяни регіону, громадські організації, молодь та інші цільові аудиторії в залежності від заходу

Ознайомлення цільових аудиторій з діяльністю суду

6

Налагодження системи оперативного обміну інформацією  з професійних та ін. питань діяльності суду та судової системи загалом

судді та працівники апарату суду

ефективна взаємодія всіх працівників суду при виконанні професійних обов'язків, вироблення спільних позиції з питань діяльності суду

7

Організація проходження  практики студентами юридичних спеціалізацій у суді

студенти  юридичних спеціальностей

популяризація роботи в суді, підвищення рівня престижності професії юриста